Prace na placu budowy są coraz bardziej zaawansowane i nie zwalniają tempa pomimo zimowej aury. Dzień przed wigilią Bożego Narodzenia 2021, po blisko rocznym zamknięciu związanym z przebudową, oddano do użytku przejście podziemne łączące dworzec PKP z ulicą Tarnogórską. Na finiszu są prace związane z remontem zabytkowej wieży ciśnień – odnowiono elewację, odtworzono hydroizolację kopuły, zamontowano nową stolarką oraz zagospodarowano pomieszczenia na parterze do przyszłej funkcji. Do wykonania zostały prace związane z białym montażem.
Zakończono wykonywanie konstrukcji stalowej głównych zadaszeń nad peronami, trwają prace związane z wykonywaniem na nich obróbek blacharskich oraz okładzin z tytanowo-cynkowej siatki cięto-ciągnionej. Jednocześnie prowadzone są prace drogowe związane z wykonaniem docelowego układu drogowego, w tym także układanie nawierzchni granitowych na peronach. Wykonano szklenie elewacji budynku głównego (budynek przeznaczony do obsługi podróżnych) oraz budynku pomocniczego (przeznaczonego na lokale użytkowe), trwają intensywne prace w ich wnętrzu związane m.in. z wykonywaniem instalacji wewnętrznych, układaniem płytek granitowych oraz ceramicznych, układaniem płyt z HPL na ścianach czy montażem stolarki drzwiowej. W nowej części tunelu, który połączy istniejący z budynkiem obsługi podróżnych wykonane są okładziny podłogowe z granitu oraz ścienne z płyt z betonu architektonicznego. W ostatnich dniach dostarczony oraz zamontowany został chodnik ruchomy.
Prace związane z budową centrum zakończą się jesienią bieżącego roku. Łączny koszt prac to około 184 mln zł brutto, z czego 129,5 mln zł miasto Gliwice pozyskało ze środków unijnych.